اخیراً سایت هایی با سوءاستفاده از نام ” آسام” محصولات خود را به فروش می رسانند. به اطلاع میرساند تنها مرجع رسمی شرکت آسام کاران مبنا، وبسایت ASAMIRAN.COM با مدیریت برادران اکبرزاده می باشد. آسام هیچ مسئولیتی در قبال اجناس خریداری شده از مجموعه های متفرقه ندارد

شرکت آسام
  • صفحه اصلی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • فروشگاه
  • وبلاگ

معرفی انواع درایوهای زیمنس

5/5 - (1 امتیاز)

1. درایوهای قدیمی و منسوخ شده :

درایوهای سری SIMODRIVE ( 6SN11)

این درایوها برای راه اندازی سرو موتورها به کاربرده میشد و بیشتر در دستگاه های cnc که چند محور دارند به کار برده میشود . ورودی درایوها dc بوده و ماژول  تغذیه dc در کنار درایوها قرار میگیرند . برای کارهای با دقت پوزیشن بالا از این درایوها استفاده میشود . این درایوها فقط سرو موتورها را راه اندازی میکنند  و در مد موشن کنترل کار میکنند و بیشتر فیدبک رزولور را میپذیرند . این درایوها منسوخ شده اند و به جای آنهای درایوهای V90 و S120 سری سینامیکس جایگزین شدند . اما همچنان در خیلی از جاها و دستگاههای Cnc این درایو ها رو مشاهده میکنیم .

 33bn siemens simodrive 6sn11

 

درایوهای simovert و master drive

سری MC و سری VC

این درایوها در دو پکیج ساخته شده اند .

پکیج معمولی با کارت کنترلی جداشونده و پکیج کامپکت پلاس که کارت کنترلی جداشونده نیست و در برخی مدلها جداشونده می باشد .

پکیج معمولی  VCبا کارت کنترلی جداشونده با نام  CU1,CUVC, CU2 که در برای راه اندازی  موتورهای آسنکرون ساخته شده بودند و موتورها را در مد کنترلی V/F و

VECTOR ENCODERLESS

و

SPEED CONTROL VECTOR WITH ENCODER

و

TORQUE CONTROL

 میتوانند کنترل کنند .

نکته: این درایوها با نام VC مخفف VECTOR CONTROL شناخته میشوند ولی قابلیت راه اندازی سرو موتور را ندارند .

پکیج کامپکت پلاس نیز همانند بالا مدهای کنترلی بالا را دارد .

برخی از این درایوها هم قابلیت ورودی AC و هم قابلیت ورودی DC  را دارند . و برخی فقط قابلیت ورودی DC دارند . وباید ماژول تغذیه DC جدا کنار این درایوها قرار داده شود . این نوع درایوها در توان های پایین و بالا تولید شده اند و تولید آنها حدود ۲۰ سالی هست متوقف شده است و جایگزین آنها درایوهای سریG 120 و G130 و G150 می باشند .

پکیج معمولی سری MC , با کارت کنترلی جداشونده  CU3 ,  CUMC  قابلت کنترل هم موتورهای آسنکرون را دارند و هم موتورهای سرو برای کنترل موتورهای آسنکرون ۲ مد کنترلی ذیل را دارند :

V/F  ( OPEN LOOP)

VECTOR WITH ENCODER ( CLOSE LOOP )

مد کنترلی وکتور بدون انکودر را نمیتوانند کنترل کنند .

و اما برای سرو موتورها مد کنترلی MOTION CONTROL را دارند که قابلیت کنترل  با فیدبک رزولور و یا  انکودر مخصوص سینوسی ERN 1387 یا EQN1325 را دارند .

پکیج کامپکت پلاس نیز همین موارد را دارا می باشد .

این درایو ها در توان پایین و متوسط تولید شده اند .

نکته حائز اهمیت در این نوع درایوها این هست در پکیج معمولی سری SIMOVERT  این هست که میتوان کارت کنترلی CUVC و CUMC را روی هر درایوی تعویض و جا به جا کنیم و فقط توان درایو را در کارت کنترلی جابه جا کنیم و اینکه میتوان با تعویض کارت کنترلی یک درایو VC یعنی کارت CUVC ، با یک کارت کنترلی CUMC درایو تبدیل به MC میشود . این به این منظور هست که بخش پاور درایوها یکی هست و فقط با تعویض کارت کنترلی مد درایو عوض میشود . این مسئله در توان های پایین و توان متوسط قابل اجرا می باشد . برای کنترل درایوها شبکه های پروفیباس ، can و مدباس  تحت پروتکل uss را پشتیبانی میکنند.

 

درایو های SIMOREG :

gdsv siemens simoreg dc master 6ra70 converter drives

این درایوها مخصوص راه اندازی موتورهای DC می باشند . چندین نسل از ان تولید شده و هر نسلی پیشرفته تر از سری قبل شده است . نسل آخر کارت کنترلی دیجیتال قابلیت پروگرام را دارا بوده و قابلیت کنترل فیدبک با انکودر افزایشی یا تاکو را دارا می باشد . کارت کنترلی سری آخر دیجیتال CUD1 می باشد .

این درایوها نیز منسوخ شده اما در ایران در بسیاری از صنعت ها همانند  نیروگاه ها برای سیگنال تحریک ژنراتورها و نیز صنایع لاستیک سازی و میکسرهای بزرگ همچنان استفاده میشود . جایگزیم این درایوها ، درایوهای SINAMICS DCM که مخصوص راه اندازی موتورهای DC هست آمده است .

 

درایوهای MICROMASTER :

81e micro 400

این نوع درایوها در چند سری تولید شده است . آخرین ورژن آنها سری 400 می باشد که اکثرا با آن آشنا هستید . از سری 400 سه نوع بیشتر در صنعت استفاده شده است و یا همچنان استفاده میشود :

سری micromaster 420 :

این نوع درایوها فقط قابلیت کنترل در مد v/f را دارند . فقط یک آنالوگ ورودی و خروجی دارند ‌. قابلیت اضافه کردن کارت انکودر دارد اما مد همان V/F می باشد . به صورت PID هم میتوان یک سیگنال را کنترل کند مثلا سنسور فشار یک سیال را به آنالوگ ورودی دهیم و ست پوینت را ثابت از روی کی پد تعریف کنیم و درایو یک پمپ را کنترل کند .

بیشترین استفاده این سری در پمپ ها ، فن ها و کانوایرهای ساده و سبک و برخی کارها که گشتاور راه اندازی بالا ندارند میتوان از این سری استفاده کرد . جایگزین این درایوها اکنون درایوهای V20 زیمنس می باشد .

شبکه کنترلی پروفیباس ، CAN و مدباس تحت پروتکل USS را دارند .

 

سری micromaster 430 :

همه ویژگی های سری 420 را دارد با این تفاوت که دو آنالوگ ورودی و خروجی دارد و دیجیتال ورودی و خروجی بیشتری دارد .و فقط مد v/f را دارد .

سری micromaster 440:

این درایو دو آنالوگ ورودی و خروجی دارد . مد کنترلی v/f و vector encodoer less و vector with encoder را پشتیبانی میکند .برای کارهای که برای گشتاور راه راندازی بالا احتیاج دارد مناسب است . قابلیت کنترل تنشن را نیز دارد چون میتواند با آنالوگ ورودی دوم رفرنس گشتاور را نیز به درایو دهیم و بسیار مناسب برای صنعت چاپ و بسته بندی و ریسندگی و بافندگی و صنعت کابل سازی و صنایعی که برای کنترل کشش استفاده میشود را دارد . فقط موتورهای آسنکرون را راه اندازی میکند .

شبکه های پروفیباس ،can و مدباس تحت پروتکل uss را پشتیبانی می کند . این درایوها هم منسوخ شده است اما همچنان در صنعت ایران استفاده میشود .

جایگزین این درایوها سری g120 در درایوهای سری سینامیکس می باشد .

 

درایوهای نسل جدید زیمنس سینامیکس  SINAMICS

 joum siemens sinamics g120 drive

درایوهای سری V

1. درایو مدل V20 سینامیکس :

این درایو فقط مد v/f را پشتیبانی میکند و میتوان pid سنسور انالوگ مثلا فشار سیال را انجام داد . نرم افزاری پشتیبانی نمیکند و پارامترها را میتوان از طریق کی پد یا ماژول wifi از طریق web server تغییر داد .

شبکه مدباس استاندارد و شبکه rs485 تحت پروتکل uss را پشتیبانی میکند .

استفاده این درایوها در راه اندازی پمپ ها ، فن ها و کانوایرهای ساده و کارهای سبکی که گشتاور راه اندازی بالا نمیخواهند می باشد

2.درایو مدل  V90 سینامیکس :

 

این درایو تنها سرو موتور را راه اندازی میکند و سرو موتور مخصوص خودش را راه اندازی میکند . در توان های کوچک تولید شده است . میتوان از طریق شبکه پروفینت و یا از طریق پالس و یا از طریق پروتکل uss به سرو  درایو فرمان دهیم . در دستگاه های cnc و دستگاه هایی که کنترل پوزیشن دقیق میخواهند از این درایو استفاده میکنند ‌.

با نرم افزار v-assistant قابل پروگرام می باشد .

درایوهای سری G سینامیکس :

این درایوها برای راه اندازی موتورهای اسنکرون می باشد . مدلهای G110G120 برای توان پایین و متوسط مدلهای G130 و G150 برای توان های بالا و موتورهای HIGH VOLTAGE  به کاربرده میشوند .

درایو G110 زیمنس

رایو G120 زیمنس

مدهای V/F و مد VECTOR ENCODER LESS را همه سریها کنترل میکنند و مد وکتور با انکودر را در برخی مدلها قرار داده شده است .

در برخی مدلها کارت کنترلی جداشونده است و میتوان کارت کنترلی را روی هر پاور با هر توانی قرار داد اما در برخی مدلها کارت کنترلی کامپکت و غیر قابل تفکیک از پاور درایو می باشد .

شبکه های PROFINET , PROFIBUS , CAN و مدباس تحت پروتکل USS را پشتیبانی میکند .

در کارهایی که گشتاور راه اندازی بالا میخواهد مثل جرثقیل ها ، میکسرها ، اکسترودرها ، کانورهای سنگین ، صنایع چاپ و بسته بندی ، کارتن سازی ، مقوا سازی ، کابل سازی برای کنترل تنشن و  بخش فرستنده و جمع کننده رول و … استفاده میشود .

 

درایوهای سری S سینامیکس :

در این سری درایوها هم موتور آسنکرون و هم موتور سرو کنترل میشود .

همه مدهای v/f و وکتور با انکودر و بدون انکودر را برای موتورهای آسنکرون  و هم موشن کنترل را برای سرو میتواند کنترل کند .

کنترلر مدلهای S110 فقط قابلیت  کنترل یک درایو را دارد . اما در مدل S120 کنترلر CU320 قابلیت کنترل چندین درایو را با هم دارد .

در این سری یک شبکه داخلی به نام DRIVE-CLIQ بین ادوات درایو پاور و کنترلر و انکودر و ماژولهای اکسترنال ارتباط برقرار میکند .  این سری هم با کنترلر سری D400 میتواند کنترل شود و قابلیت پروگرام PLC دارد و هم با کنترلر SINUMERIK سری 840D برای کنترلرهای CNC میتواند کنترل شود .

در کارهای پوزیشن کنترل حتی با موتور اسنکرون از این سری استفاده میشود . در صنایع چاپ و بسته بندی ، کارتن سازی ، مقوا سازی ، هط تولیدهای با سرعت بالا با قابلیت پوزیشن کنترل مثل تولید نوشابه و کنسرو و صنایع مواد غذایی از سری S120 استفاده میکنند .

  • ودرایوهای S120 هم ورودی AC و در برخی فقط   ورودی DC میگیرند .
  • سری  S150 بر ای توان های بالا و HIGH VOLTAGE ها استفاده میشود .
  • شبکه های پروفینت ، پروفیباس ، CAN و مدباس تحت پروتکل USS را کنترل میکنند .

 

درایوهای سری Gو S سینامیکس با نرم افزارهای

STARTER,  SIMOTION SCOUT و

TIA PORTAL ( DRIVE)

قابل پروگرام  و تنظیم پارامترها می باشند .

تلگرام
واتس آپ
فیس بوک
توئیتر
پینترست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-36617205